به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی در جلسه راهبردی تصادفات استان کردستان اظهار داشت: سامانه سوانح و تصادفات براساس لکه های انتخاب شده در استان راه اندازی و تثبیت شده است.
وی افزود: تصادفات رخ به رخ، واژگونی و واژگونی کامیونهای حاوی مواد خطرناک بیشتر در محور کریدور شمال به جنوب و محور همدان به مریوان واقع شده است که امیدواریم متولیان ساخت راه به این مهم ورود کرده و اقدامات لازم را اجرایی کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کردستان بیان کرد: جادهها باید با مشخصات فنی به راهداری تحویل و ایمنی تردد بر کاهش تصادفات انجام شود.
حسنی گفت: بر اساس اقدامات سال ۱۴۰۱ و طبق آمار ۱۰ ماهه خوشبختانه کاهش تصادفات وجود داشته که امیدواریم در روزهای پایانی سال وارد بحث افزایشی نشویم.
وی عنوان کرد: در وزارت راه، ستاد سفر تشکیل شده و از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین طرح سفر نوروزی اجرا میشود و کلیه دستگاههای خدمات رسان باید در این مدت در خدمت ستاد سفرهای نوروزی باشند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کردستان بیان کرد: مصوبات تکراری و به نتیجه نرسیده بسیاری از جلسات گذشته مانند محور پرتصادف سقز به بوکان، ساماندهی مقطع ایران خواه و هدایت ترافیکی این مسیر، مشکلات حد فاصل شهر صاحب تا شهر سقز و عدم تحویل محدوده مذکور به راهداری و حمل و نقل جادهای، ساماندهی تقاطعات و دوربرگردانها و دسترسیهای محلی، همچنان وجود دارد.
حسنی خاطر نشان کرد: عدم آنتن دهی مناسب تلفن همراه در محورهای مواصلاتی استان همچنان پابرجاست و چندین بار با اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات این مهم مورد بررسی قرار گرفته اما همچنان با مشکلات فراوانی مواجه هستیم.
وی گفت: برای احداث راهها و ایمینی جادهها باید به صورت فنی و اصولی زیرساختها انجام شود و از ابتدا این موضوع مرود توجه قرار بگیرد چرا که مقاطعی که به بهربرداری و زیر بار ترافیک میرود با کلیه الحاقات درست شده مورد استفاده قرار بگیرد.
حسنی افزود: به عنوان مثال جاده جدید سنندج به مریوان با ۵۳ کیومتر زیر بار ترافیک رفته اما حدود ۳۱ مورد ایراد دارد